Vrijdag

20 februari 2015 - Moengo, Suriname

Vanmorgen weer vroeg vertrokken naar Moengo voor de laatste bijenkomst met alle groepen en scholen. Helaas lukte het de oudercommissie van een school niet om te komen. We hadden we een hele mooie geslaagde morgen. Aan de hand van de muurtjes zijn er per school concrete doelen gesteld en concrete tussenstappen vastgesteld om die doelen te halen. De scholen gaan hier nu aan werken en als we weer komen kunnen we zien hoe en wat er gelukt is. Wij gaan de komende periode ook op onze scholen hier mee aan de slag op dezelfde manier als we in Suriname hebben gedaan. We kunnen dan deze stappen die we zetten op weg naar onze ouderplannen uitwisselen.

Een prachtige dag met hele enthousiaste scholen en oudergroepen die graag aan de slag willen om hun doelen te halen.

Op de terugweg naar Parimaribo hebben we onze nieuwe woorden nog eens doorgenomen.

Onderhoofd, gezakte broek, rommelzak, pas op, ik ga je klappen, kinderen worden niet uitgeschreven bij vertrek maar afgeschreven. De rest hebben we nog ergens opgeschreven, maar zijn we kwijtgeraakt.

Tegen de avond in Parimaribo aangekomen.

's Avonds vroeg op bed, want we waren allemaal moe. Morgen nog kort Parimaribo bekijken, evalueren met de partners en weer terug naar huis vliegen.

1. Berryl Tempo:
    22 februari 2015
    Dag Rudie,

Ik lees net je ervaring in Suriname en het doet mij goed te lezen dat je toch nog aardig wat meeneemt uit Suriname.

We gaan er samen natuurlijk een mooi programma van maken. Ik kijk nu al uit naar logeer adressen in Groningen
    ( lukt aardig )

Je ontvangt van mij nog foto's die ik van jullie heb genomen. Was een leuke week, veel energie. Onze complimenten voor een evenwichtige week en jullie bijzondere oprechte betrokkenheid.

Ik kijk uit naar die koude wintermaand. Naar jullie school heb stiekem al wat rondgesnuffeld op de website...

we blijven in contact..

Brasa's uit Marowijne
  2. Rudie Bilder:
    22 februari 2015
    Hallo Berryl,
    Bedankt voor je reactie en de gastvrijheid. We hebben ons erg welkom gevoeld.
    Ik kijk uit naar de foto's en naar jullie komst. En inderdaad....handschoenen en sjaal en muts zijn in januari geen overbodige luxe.
    Tot dan.
    Brasa's uit Groningen