Naam:
122

Over mij

Directeur basisschool CBS de kleine Wereld Groningen

Over mijn reis

Via Edukans zijn we als scholen in Groningen betrokken geraakt bij een Twinning project ouderbetrokkenheid  We zijn zo in gesprek gekomen met scholen in Suriname om samen te gaan werken. Het gaat om drie scholen in het district Marowijne.

La Providentia in Abadukondre, Teresia school in Moengo en Petrus Claverschool in Moengo Tapu.

Als school vinden wij het erg belangrijk dat er een goed contact tussen ouders en school plaatsvindt en dat ouders zich betrokken voelen bij school. Hoe beter de school samenwerkt met de ouders hoe beter het met de kinderen gaat. Ze leren beter, hebben meer plezier en ze voelen zich veiliger en rustiger in school. Er is nog veel te leren hoe wij als school deze samenwerking met u als ouders van de kleine Wereld en de Wegwijzer steeds beter kunnen maken. Dat geldt eigenlijk voor alle scholen, ook voor de scholen in Suriname waar we nu mee verbonden zijn.

Want dat is de reden waarom we samen met de Wegwijzer als school zijn gaan meedoen met het project van onderwijshulporganisatie Edukans in Suriname. Om de samenwerking met alle ouders in het belang van onze kinderen door meer ouderbetrokkenheid te vergroten en te verbeteren. Dat doen we op de scholen daar en hier. We leren van elkaar hoe we dat het beste kunnen doen.

Ook in Suriname zijn, net als bij ons, kinderen uit verschillende culturen en achtergronden  die samenkomen op school. We kunnen door dit project leren om elkaar beter te begrijpen en om de relatie tussen school en ouder te versterken.

Van dit ouderbetrokkenheidsproject zullen uiteindelijk alle kinderen gaan profiteren. Zowel in Suriname als hier in Groningen. Uiteindelijk gaan door een betere samenwerking de kinderen beter leren en met meer plezier naar school. En daar gaat het tenslotte allemaal om.

Van 13 februari tot 22 februari ga ik samen met de directeur van de Wegwijzer (Liesbeth) een onderwijsspecialist van Edukans (Mildred) en de beleidsmedewerker VCOG (Bieny) naar Suriname om gesprekken te voeren op de scholen met het bestuur, de ouders, directie en de leerkrachten en om de vraag in kaart te brengen..

In oktober ga ik met een aantal leerkrachten van onze school daar nog een keer heen om praktisch in de klassen te helpen en leerkrachten daar te ondersteunen.

Op deze manier starten we een mooie samenwerking die we nog lang willen vasthouden en waarin we veel van elkaar te hopen leren.

Bezochte landen

Ik heb 1 land (1%) bezocht: