Zaterdag

21 februari 2015 - Paramaribo, Suriname

Vanmorgen zijn we al vroeg Parimaribo ingegaan. Op zoek naar souvenirs. Het was al vrij snel druk in de stad. We zijn de winkelstraten doorgelopen en hebben de markt bezocht. Er mooi om te zien hoe druk het daar is. Een markt vol spullen van de kosttuintjes van mensen. En een markt met van alles en nog wat.

De souvenirs waren al snel gevonden. Toen het weer hard begon te regenen zijn we terug gegaan naar ons hotel. Hier vond de evaluatie nog plaats met de verschillende partners en deelnemers. We zijn tot de conclusie gekomen dat het een goede week is geweest wat betreft het contact met de scholen en een aanzet voor een ouderplan. Hier kunnen we ook goed mee uit de voeten op onze eigen scholen. Het drinken van Fernandes is overigens ook goed gelukt. Dit kwam elke dag wel op tafel.

Op de terugweg liepen we nog langs een bijzonder plekje. Er is een straat waar een enorme moskee staat naast een grote synagoge. Heel bijzonder en mooi om dat zo naast elkaar te zien. Vlakbij staat ook nog een grote basiliek.

De terugweg naar Zanderij, het vliegveld, verliep soepel en vlot. We waren mooi op tijd (drie uur vooraf) en hebben afscheid genomen van Christabel.

Om half acht zijn we keurig op tijd vertrokken. Hopelijk kunnen we slapen de komende nacht.